Barcelona, 12 de setembre de 2024 – El síndic de greuges de Barcelona, David Bondia, participa avui a l’International Conference of Ombudsman: The role of the ombudsman as guarantor of rights, organitzada per l’IOI a Cassino (Itàlia) els dies 12 i 13 de setembre.

Sota el nom de Human rights in global crises. The role of the ombudsman, Bondia comparteix taula amb les defensores i síndiques de Turquia, Kosovo, Haití, Malta, Bulgària i l’alcaldessa de Foumban (Camerun).

Aquesta conferència internacional té com a tema principal el paper dels síndics i defensors com a garant dels drets per tal que les administracions públiques operin de manera transparent i responsable, i promoguin el respecte cap als drets humans sense cap mena de discriminació.

En la conferència també hi haurà representació de països d’arreu del món, com Itàlia, Noruega, Xipre, EUA, Guatemala, Sèrbia, Colòmbia, Azerbaidjan, Indonèsia, Angola, Bòsnia i Hercegovina, República Txeca, Pakistan, Uzbekistan, Ucraïna, França, Països Baixos, Argentina, Polònia, Israel i Marroc.

La Sindicatura de Greuges de Barcelona, un referent internacional

En els quasi tres anys de mandat de l’actual síndic, la Sindicatura de Greuges de Barcelona ja ha visitat Uruguai, Colòmbia, Mèxic, El Salvador, Argentina, Bèlgica i Itàlia, on el projecte de la defensoria de la ciutat barcelonina ha aixecat molt interès.

El síndic de greuges de Barcelona, David Bondia, ha valorat molt positivament les relacions internacionals: “L’intercanvi de coneixement és molt profitós per a la Sindicatura, ja que ens permet exportar les nostres iniciatives i alhora copsar bones pràctiques d’altres territoris per tractar les problemàtiques de la ciutadania amb l’administració pública”.

Participació activa en l’AGOL i l’IOI

La Sindicatura de Greuges de Barcelona participa activament a les dues principals xarxes mundials de síndics i defensors: l’International Ombudsman Institute (IOI) i l’Alianza Global del Ombudsperson Local (AGOL).

L’International Ombudsman Institute (IOI), fundat l’any 1978, és l’organització global per a la cooperació amb més de 200 institucions independents de ombudspersons de més de 100 països. Està organitzat en sis regions: Àfrica, Àsia, Àsia Austral & Pacífic, Europa, Carib & Amèrica Llatina i Amèrica del Nord.

L’Alianza Global del Ombudsperson Local (AGOL) és una institució internacional constituïda l’any 2019. Reuneix més de 100 ombudspersons, defensores i defensors del poble, personers, síndics, mediadors, i presidents de comissions de DDHH de més de 10 països, amb l’objectiu de ser una organització que promogui la discussió, la cooperació i l’intercanvi d’experiències entre ombudsperson locals.