Els dos reconeixements de la Guàrdia Urbana han estat per Maria Assumpció Vilà, síndica de greuges de Barcelona entre els anys 2010 i 2021, i Francesca Reyes, assessora de la Sindicatura en temes de seguretat i prevenció des de 2005.

Barcelona, 16 d’octubre de 2024 – En el marc de la Diada de la Guàrdia Urbana 2024, la Sindicatura de Greuges de Barcelona ha estat guardonada amb dues medalles d’honor al mèrit per la tasca i col·laboració de la defensoria amb la Guàrdia Urbana.

A l’edició d’enguany, celebrada el dimecres 16 d’octubre a l’Auditori Fòrum del CCIB, els dos reconeixements han estat per Maria Assumpció Vilà, síndica de greuges de Barcelona entre els anys 2010 i 2021, i Francesca Reyes, assessora de la Sindicatura en temes de seguretat i prevenció des de 2005.

Barcelona es defineix, es configura i es caracteritza per ser un territori d’acollida, un lloc de convivència, i un espai de comunicació i intercanvi d’experiències.

En aquest context, la Sindicatura de Greuges de Barcelona considera que la Guàrdia Urbana té un paper clau, no només en qüestions de seguretat, sinó també com a institució que ha de mantenir l’equilibri entre persones i col·lectius amb diferents valors que conviuen en el mateix temps i el mateix espai.

Per aquests motius, històricament la relació entre la Sindicatura i la Guàrdia Urbana de Barcelona sempre s’ha basat en la col·laboració mútua, l’anticipació a les problemàtiques i la implicació ferma en la resolució de les situacions que originen queixes a la defensoria.