La defensoria ha constatat presencialment que l’activitat de bar es continua duent a terme i és d’accés lliure per a tothom.

Barcelona, 3 d’octubre de 2024 – La defensoria de la ciutadania barcelonina ha conclòs que l’actuació municipal no ha estat ajustada a dret ni eficaç per fer cessar una activitat lucrativa d’interès particular desenvolupada en un equipament municipal del Districte d’Horta-Guinardó.

Concretament, es tracta del bar ubicat al Mas Guinardó, la gestió del qual correspon al local social del club. L’Ajuntament ha informat que únicament pot oferir l’activitat de restauració per als seus socis i que qualsevol situació que vagi més enllà d’aquests termes, no estaria legalitzada.

Tot i que el consistori ha comunicat formalment als gestors del local que l’ús de l’espai exterior està destinat exclusivament als socis i que no disposa d’autorització per desenvolupar l’activitat de restauració, la Sindicatura ha constatat presencialment que l’activitat de bar es continua duent a terme i és d’accés lliure per a tothom.

En aquesta línia, s’ha demanat a l’Ajuntament que insisteixi i requereixi als gestors del local el cessament immediat de l’activitat de bar amb terrassa que es realitza sense tenir llicència municipal.

Per acabar, la Sindicatura vol recordar que, segons estableix l’ordenament jurídic amb relació als béns patrimonials, els ens locals poden cedir-ne, en precari, l’ús a entitats privades sense ànim de lucre per tal que es destinin a fins d’utilitat pública o d’interès social, sempre en benefici d’interessos de caràcter local.